Marktonderzoek voor Waterstofproductie

At Air Liquide

Het project had als doel de meest veelbelovende Europese landen te identificeren voor het uitbreiden van waterstofproductie en -distributie, met name voor zware mobiliteitstoepassingen. In eerste instantie interviewden we belanghebbenden uit Scandinavië, brachten we PESTLE-drivers (politiek, economisch, sociaal, technologisch, juridisch en milieu) in kaart en onderzochten we kansen in bestaande en opkomende mobiliteitssectoren. Om te helpen bij het nemen van beslissingen, ontwikkelden we een aangepaste Excel-data-analysetool om landen systematisch te evalueren op basis van verschillende criteria.

Het project culmineerde in het selecteren van landen met het hoogste groeipotentieel en het opstellen van een strategisch groeiplan. De aangepaste Excel-tool, vanaf de grond af opgebouwd, faciliteerde weloverwogen beslissingen over toekomstige uitbreidingen. Het succes van het project is erkend door het PR-team van de klant, dat het project in een artikel op socialemediakanalen zal presenteren, waarin het impactvolle werk van het team wordt benadrukt. Het project maakte gebruik van een zeer kwantitatieve benadering om hypothesen te valideren en een analytische tool te bieden voor het identificeren van de meest veelbelovende gebieden voor ontwikkeling.

Team Air Liquide

Sophie Vlaar

Consultant

Nienke Feirabend

Consultant

Ewoud van Mourik

Consultant

David Drost

Consultant

More projects

Verbetering van de Uitgaven en Tevredenheid van Passagiers

Voor Schiphol Airport

Verbetering van Kostenraming

Voor ASML

Onderzoek naar Oplossingen voor Arbeidskrapte in de Technische Sector

Voor Gemeente Rotterdam

Strategische Waardepropositie voor Nieuw Product

Voor Basic Fit

Onderzoek naar Mogelijkheden voor Duurzame Vliegtuigbrandstof

Voor Shell

Duurzaamheidsmodel voor Auto- en Speciale Coatings

Voor Akzo Nobel